Skip to main content

බණ කියන රටක්....බණ අහන රටක්...යුධ බිමක් උනේ කෙලෙසා.....

බණ කියන රටක්....බණ අහන රටක්...යුධ බිමක් උනේ කෙලෙසා.....කියල විශාරද එඞ්වඞ් ජයකොඩි මහතාගේ සින්දුවක් මේ ල`ගදී ගුවන් විදුලියේ ප‍්‍රචාරය වුනා. මේ අතර තරුණයෙක් නාට්‍යයක ටිකට් පොතක් අරගෙන අපේ ගෙදර දොරට තට්ටු කරනවා. සාමාන්‍යයෙන් දිනකට එන මෙවැන්නන් ගණන සාක්කුවට දරා ගන්න බැරි අවස්ථාත් තියෙන නිසාත්, නාට්‍ය බැලීමට උනන්දුවක් නොමැති කම නිසාත් දොර විවෘත කල සැනින් අවශ්‍ය නැති බව පැවසුවත් එම තරුණයා ආධාරයක් වශයෙන් ටිකට් පතක් ගන්න යැයි නැවත ආයාචනය කලේය. එහිදී මා හට ටිකට් පතක් ගැනීමට සිත්වූයේ මගේ අවශ්‍යතාවය නොව මේ හෙම්බත් වී සිටින තරුණයාගේ අවශ්‍යතාවයටය. ඒ නාට්‍ය කරුවන්ගේ ශෝකාන්තය එකල අපේ අසල්වැසියෙකු වූ සුගතපාල සිල්වා ශූරීන් ගෙන් දැක ඇති නිසාමය. 
මෙසේ ටිකට් පත විකුනා යන තරුණයාට මා නිකමට මෙන් ඔබලාගේ නාට්‍ය වලට රටේ විනාශ වෙමින් යන සාර ධර්ම වලටද දෙබසක් එකතු කරන්න බැරිදැයි ඇසීය. පුදුමයකට මෙන් ඒ හෙම්බත් වී සිටි විඩාබර තරුණයා යන ගමන නතර කොට නැවත හැරී එසේ කලොත් නාට්‍යය දේශපාලන මුහුණුවරක් ගන්නා බවද නමුත් රටේ පවතින වාතාවරණය කනගාටුදායක බවද අපට කල හැකි දෙයක් නැතැයිද ඉතා ශෝකීය හ`ඩකින් තෙපලීය. මේ වචනයත් සම`ග මේ තරුණයාගේ කටහ`ඩ ටිකක් ප‍්‍රාණවත් වුවත් වෙහෙසුන සිරුරට මගේ නිවසේ බිත්තියේ පිහිට අවශ්‍ය බව ඔහු උරහිස බිත්තියට හේත්තු කර ගැනීමෙන් පෙනින. මිළ මුදලින් පමනක් නොව සෑම කෙනෙකුටම තම රට වෙනුවෙන් තමන්ගේ හැකියාවෙන් යමක් කල හැකි ආකාරය ඔහුට පෙන්වා දීමත් සම`ග මොහුට අවශ්‍ය වූයේ වතුර වීදුරුවකි.  අහේතුක සිතුවිලි ඉවත් කර අභිපේ‍්‍රරණය කිරීම යනු එයයි. (මෙය මනඃකල්පිත ප‍්‍රබන්ධයක් නොව පුද්ගලයෙකුගේ මනස අවධි කල විට ගත ප‍්‍රාණවත් වන අයුරු එනම් සිත සහ ගත අතර ඇති සහ සම්බන්ධතාවය මනෝ විද්‍යාත්මකව පෙන්වා දීමකි.* එක හුස්මට වතුර වීදුරුව අවසන් කල දුශ්කර මොනරාගල ගමෙන් රැුකියාවක් සොයා කොළඹට පැමිණි මේ තරුණයා විවිධ ප‍්‍රශ්න අසමින් ඔහුගේ අත්දැකීම් පවසමින් බොහෝ කරුනු කාරණා මගෙන් විමසන්නට විය.
ඒ කතා බහින් ඔහුගේ සාමාන්‍ය දැනීම සමාජ අවබෝධය උසස් මට්ටමක පවතින බව ප‍්‍රත්‍යක්ෂ විය. එසේම ඉච්ඡුාභංගත්වයක්ද ඔහු ගේ කතා බහින් දිස්විය. මොහු නගා සිට වියහැකි පුද්ගලයෙකැයි පෙණුන නිසා ඔහු නිවස ඇතුලට කැ`දවා ඉ`ද ගැනීමට සැලස් වීීය. ඔහුට මුලින්ම පෙන්වා දුන්නේ නාට්‍යයක් රස වි`දීමට රසාඥතා ඥාණයක් නැති ජන සමාජයක ඔබ කරන්නේ ඔ`ඵ නැති මිනිසුන්ට තොප්පි විකිනීමක් කිරීමට ගන්නා අසාර්ථක උත්සාහයක් ලෙසයි. නාට්‍යකරුවකු වීමට නම් නාට්‍යයක් රස වි`දීමට හැකි පරිසරයක් මුලින්ම නිර්මාණය කල යුතු බව වටහා දුනි.  මා ඔහුට අනාගතය පිළිබ`දව බලාපොරොත්තු ඇති කලේය. මේ වන විට වෘත්තීය මනෝ උපදේශනයක්, මාර්ගෝපදේශනයක් එසේත් නැතිනම් මොල විරේඛයක් සිදු කරන බව ඔහු නොදැන සිටියේය. මේ වන විට දිනකට ටිකට් පත් කීපයක් විකුනා මාසෙ අන්තිමට කීයක් හරි වියදමට සොයා ගැනීමේ අභිලාෂයේ සිට තම නිවසේ සිට ස්වයං රැුකියාවකින් ජීවිකාව ගෙන යාම දක්වා වෙනස් වී ඇත. ගතවූයේ පැය භාගයක පමණ කාලයකි. දැන් ඔහු විසින්ම ඔහුට ගැලපෙන, තම ගමට ගැලපෙන රැුකියාවක් එනම් හ`දුන්කූරු නිෂ්පාදනය කෙරෙහි අදහසක් ඇති කර ගෙන තිබුණි. ඒ ස`දහා අවශ්‍ය අමු ද්‍රව්‍ය, උපකරන පිළිබ`ද, තාක්ෂන දැනුම මොහුගේ දෙවන අභියෝගය විය. ඔහුගේ වාසනාවකට මීට මාස ගනනකට පෙර ඒ පිළිබ`ද තොරතුරු වෙනත් අයෙකුගෙන් මා වෙත ලැබී තිබුණි. 

පැයකට පෙර අනාගත බලාපොරොත්තු රහිතව සිටි විඩාබර තරුණයා දැන් ඉතා ආත්ම අභිමානයෙන් යුතුව මා ඉදිරියේ සිටී. එය නොවෙයි ආශ්චර්යය. දැන් ඔහුට අවශ්‍ය ජීවිතය තනියම ජයගන්න නොවේ. තම ගම් ප‍්‍රදේශයත් දියුණු කිරීම ස`දහා දැනුවත් කිරීමේ වැඩ සටහන් ටිකක් අපි කරමුදැයි මගෙන් විමසීම මා ලද ජයග‍්‍රහනයයි. ඒ මා ගත කල කාලය ඵලදායී ජාතික මෙහෙවරක් යයි හැ`ගුන නිසාය. එම නිසා මා රනවිරුවා ස`ගරාවට සහ වෙනත් ලියූ ලිපි කීපයක් අඩංගු පොතක්ද කියවීම ස`දහා මේ නොහ`දුනන තරුණයාට පරිත්‍යාග කලෙමි. ශිෂ්‍යයා සූදානම් වන විට ගුරුවරයා නිතැතින්ම ලැබෙනවාය යන පුරාණ කියමනක් ඇත. මේ එවැනි අවස්ථාවක් විය හැක. නමුත් මෙවැනි මානසික පිබිදිමකින් නැවතත් මාසයක් වැනි කාලයක් ඇතුලත ඔහුට නැවතත් උපදේශනයක්, බලාපොරොත්තු ඇති කිරීමක් නොකලහොත් ඔහු සුපුරුදු රැුකියාවටම යොමු විය හැක. ඒ දැනට පවතින සමාජ ක‍්‍රමයට අනුව පුද්ගලයා යාන්ත‍්‍රික වී අවශ්‍ය විවේක බුද්ධිය නොමැති වීමයි.
ඉහත තරුණයාටද මනා අවබෝධයක් දැනුමක් තිබුනද ඔහුට නිදහසේ සිතීමට අවශ්‍ය පරිසරයක් නොතිබීම හේතුවෙන් ඔහු යායුතු නිවැරදි ගමන පිළිබ`දව ඔහුට වැටහීමක් නොතිබිණ. මා තුලින් සිදුවූයේ ඔහු තුල තිබූ විභව ශක්තීන් ඔහුටම පෙන්වා දීම, වටහා දීම පමණි. මෙවැනි වෘත්තීය උපදේශන සේවා අද රටට කාලීන අවශ්‍යතාවයකි. එහෙත් අවාසනාවකට දේශපාලනයේ සිට ආගම දක්වා වානිජීකරණය වූ රටක් තුල ජනතා අභිවෘද්ධිය මුවාවෙන් ජාතිවාදී, දේශපාලන, ආගම්වාදී, රාජ්‍ය නොවන වැනි විවිධ සංවිධාන, අසරණභාවයට පත් වූවන් ගෙන්ද ඊට අමතරව ධනාත්මක චින්තක, පෞරුෂ වර්ධනය වැනි ධනාත්මක තේමාවන් ගෙන් කෙරෙනා එක් දින වැඩමු`ඵ පවත්වා සූරා කෑම, ප‍්‍රමිතියෙන් තොර පොත්-පත් ජාවාරම නිසා රටේ තරුණ තරුණියෝද, රටේ අනාගතයද අන්දමන්ද වී ඇත. 
තරුණ තරුණියන්ගේ ක‍්‍රියා කලාපයන්ට බැන වදින වැඩිහිටියෝ මේ සමාජ ව්‍යවසනයට සෘජුවම වගකිව යුතු බව පිළිගැනීමට මැලි වීම, සමාජ ප‍්‍රගමනයට ජාතික සැලසුම් නොමැති නිසා තව තවත් සමජ පරිහානිය වලක්වා ගත නොහැක. බණ කියන රටක්...........බණ අහන රටක්...........යුධ බිමක් උනේ කෙලෙසා.....කියල දැන් ඔබටම තේරෙනවා ඇති. (20 මාර්තු 2015)


Comments

Popular posts from this blog

රටක සංවර්ධනය හා ආකල්පමය වෙනස

රටක සංවර්ධනයට එම රටේ ජනතාවගේ ආකල්ප වල බලපෑම සෘජුවම බලපායි. දියුණු රටක සහ දියුණු වෙමින් පවතින රටක ජනතාවගේ සිතුම් පැතුම් අධ්‍යයනය කිරීමෙන් මේ බව මනාව අවබෝධ කරගත හැක. දියුණු රටවල මිනිසුන් තම ජාතියට දක්වන ගෞරවය, ජාතියක් වශයෙන් තම රටට දක්වන සහයෝගය ඉතා උසස්ය. ධනවත් රටවල් විසින් අනෙකුත් රටවල හා පවතින යුද්ධයේදී තම ජනයා විරෝධතාවය ප‍්‍රකාශ වන්නේ ඉතා සු`ඵ වශයෙනි. එම විරෝධතාවයට ප‍්‍රසිද්ධිය ලැබෙන්නේද මාධ්‍යයන්ගෙන් ඊටත් වඩා සු`ඵ වශයෙනි. ඇමරිකාවට සිදුවූ 2001 සැප්තැම්බර් 11 ත‍්‍රස්ත ප‍්‍රහාරය පිළිබ`ද සිහි කිරීමේදී කිසිවිට එම ප‍්‍රහාරයේ දර්ශන ප‍්‍රදර්ශනය කිරීමෙන් වැලකී සිටීමට එම රාජ්‍යයන් කටයුතු කලද අප සුනාමි ඛේදවාචකය සිදුවී වසර 10කට ආසන්න වුවද අප තවමත් එම සිදුවීම් ප‍්‍රදර්ශනය කරමින් අතීතය ආවර්ජනය කරමින් සිටී. මෙවන් ප‍්‍රදර්ශන තුලින් ජනතාව නිශේධනාත්මක ආකල්ප වලට හුරු කරවන අතර රටක් ලබන ජයග‍්‍රහන ප‍්‍රදර්ශනය තුලින් ජනතාව ධනාත්මක ආකල්ප වලට හුරු වෙනු ඇත. ආකල්ප පහසුවෙන් වෙනස් කල නොහැක. එයට හේතුව ආකල්ප අධ්‍යාපනය, ජීවත් වන සමාජය තුලින්, දෙමාපියන්ගෙන් සහ ජානමය සාධක මත ගොඩනැගෙන නිසාය. සමාජයක් යහපත් ආකල්ප වලින් ...

ළමා හිංන්සනයෙන් තොර රටක්

පුද්ගල ආකල්ප, රැුකියාව සහ වෘත්තිය

  පසුගිය දිනක එක්තරා පුවත් පතක අපචාර සම්බන්ධයෙන් 2012 වසරේ ජනවාරි සිට මාර්තු දක්වා ලැබී ඇති පැමිණිලි සංඛාව 9,446ක් බවත් ඒ අතරින් 1,361ක් ළමා අපයෝජන සම්බන්ධ පැමිනිලි බව පලවී තිබුණි. එය 2011 වසරට සාපේක්ෂව 8%ක වර්ධනයකි. මෙයට  පිළිතුරු  දෙන  වගකිව   යුතු  ආයතනය   පෙන්වා දෙන්නේ එය වැඩිවීමක් නොවන අතර අපචාර පිලිබ`ද ජනතාව වැඩිපුර දැනුවත් කිරීම නිසා ඇතිවූ වාර්ථා  වීමේ වැඩි  වීමකි. වෙනත්  අයුරකින් පැවසුවහොත් ලංකාවේ අපචාර වැඩිවීමක් සිදුවී නොමැති අතර මාධ්‍ය විසින් මෙම සිද්ධි අනාවරණය කිරීමේ වැඩි වීමක් ලෙස පෙන්වා දීමට උත්සාහ දරා ඇත. සංඛ්‍යාලේඛන වලට විවිධ අර්ථකථන දීමෙන් රටක අපචාර වර්ධනය වෙනස් කල නොහැක. මෙම අපචාර සත්‍ය වශයෙන්ම රටෙන් තුරන් කිරීමට නම් මෙම ප‍්‍රකාශකයින් කරනුයේ රැුකියාවක්ද, වෘත්තියක්ද යන්නද ඔවුනට අවබෝධ කර දිය යුතුය. ළමා අපයෝජනය යනුවෙන් බොහෝ දෙනාගේ ආකල්පය වී ඇත්තේ ලිංගිකත්වය මත සිදුවන අපයෝජනයි. එහෙත් සැබෑ නිර්වචනය මෙසේය. ළමා අපයෝජන යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ ළමයාගේ සෞඛ්‍යයට සහ වර්ධනයට ඇත්ත වශයෙන්ම හානිකර හෝ හානි කරවීමට මග සලසන, ළමයාව වේදනාව...