Search This Blog

Thursday, June 20, 2013

පුද්ගල ආකල්ප, රැුකියාව සහ වෘත්තිය


  පසුගිය දිනක එක්තරා පුවත් පතක අපචාර සම්බන්ධයෙන් 2012 වසරේ ජනවාරි සිට මාර්තු දක්වා ලැබී ඇති පැමිණිලි සංඛාව 9,446ක් බවත් ඒ අතරින් 1,361ක් ළමා අපයෝජන සම්බන්ධ පැමිනිලි බව පලවී තිබුණි. එය 2011 වසරට සාපේක්ෂව 8%ක වර්ධනයකි. මෙයට  පිළිතුරු  දෙන  වගකිව   යුතු  ආයතනය   පෙන්වා දෙන්නේ එය වැඩිවීමක් නොවන අතර අපචාර පිලිබ`ද ජනතාව වැඩිපුර දැනුවත් කිරීම නිසා ඇතිවූ වාර්ථා  වීමේ වැඩි  වීමකි. වෙනත්  අයුරකින් පැවසුවහොත් ලංකාවේ අපචාර වැඩිවීමක් සිදුවී නොමැති අතර මාධ්‍ය විසින් මෙම සිද්ධි අනාවරණය කිරීමේ වැඩි වීමක් ලෙස පෙන්වා දීමට උත්සාහ දරා ඇත. සංඛ්‍යාලේඛන වලට විවිධ අර්ථකථන දීමෙන් රටක අපචාර වර්ධනය වෙනස් කල නොහැක. මෙම අපචාර සත්‍ය වශයෙන්ම රටෙන් තුරන් කිරීමට නම් මෙම ප‍්‍රකාශකයින් කරනුයේ රැුකියාවක්ද, වෘත්තියක්ද යන්නද ඔවුනට අවබෝධ කර දිය යුතුය. ළමා අපයෝජනය යනුවෙන් බොහෝ දෙනාගේ ආකල්පය වී ඇත්තේ ලිංගිකත්වය මත සිදුවන අපයෝජනයි. එහෙත් සැබෑ නිර්වචනය මෙසේය.

ළමා අපයෝජන යනුවෙන් අදහස් කරන්නේ ළමයාගේ සෞඛ්‍යයට සහ වර්ධනයට ඇත්ත වශයෙන්ම හානිකර හෝ හානි කරවීමට මග සලසන, ළමයාව වේදනාවට ලක් කරන ක‍්‍රියාවයන් කිරීමය. ළමයාගේ යහපත වෙනුවෙන් යම් තැනැත්තකු විසින් කල යුතු ව තිබූ යම් දෙයක් නොකර සිටීම මගින්ද ළමා අපයෝජනය සිදු විය හැක. 

මෙම අර්තකථනයට අනුව තම තමන්ද ළමා අපයෝජනයට වක‍්‍රව හෝ සම්බන්ධ වී ඇත්දැයි නැවතත් හෘද සාක්ෂියට අනුව සිතා බැලිය යුතුය. රැුකියාවක් කිරීම ඉතා පහසුය. රැුකියා කරන්නන් ජනතා මුදලින් නොමිලේ ලැබෙන අධ්‍යාපනයෙන් සිප් සතර හදාරා, නොමිලේ ලැබෙන විශ්ව විද්‍යාල අධ්‍යාපනයද ලබා විභාගය සමත් වීමෙන් පසු රජයට බලපෑම් කොට රජයේම රැුකියාවක් ලබා ෙ ගන ඉන් නොනැවතී රජයේ දේපල භුක්ති වි`දිමින් නිල නිවාස, බදු රහිත වාහන ලබමින් තවදුරටත් දේශීය, විදේශීය ශිෂ්‍යත්ව දැනුම ලබන අතරම ජනතාවට සේවය නොකොට තමන්ගේ සුභ සුභසිද්ධිය වෙනුවෙන් ඉඩක් ලදහොත් ලබාගත් අධ්‍යාපන සුදුසුකම් මත විදේශීය පුරවැසිකම් ලබා ආත්මාර්ථකාමීව කරන්නාවූ සේවයකි. මොවුන්ට ලාභ නොලබන මුදල් වියදම් කරන රැුකියාවන් වල පමණක් සේවය කල හැක. 
වෘත්තිය යනුවෙන් අදහස් වන්නේ ලබාගත් දැනුම නොනැවතී වැඩි දියුණු කරගනිමින් දැනුම පලපුරුද්ද අන් අයගේ සහ තමන්ගේ යහපත උදෙසා යොදවමින් විෂය දැනුම ප‍්‍රායෝගිව ජනතා යහපතට යොදවන සේවාවකි. සැමවිට ආයතන ප‍්‍රධානීන්ගේ සහ සේවාලාභීන්ගේද  පැසසුමට  ලක්වන  පි‍්‍රය මනාප   සේවාවකි. වෘත්තිකයා සැමවිට ගැටුම් ඇති නොකරයි. ඔහු ඇතිවන ගැට`ඵ ප‍්‍රශ්න ලෙස නොව අභියෝග ලෙස සලකයි.  ප‍්‍රශ්න වලට  පිලිතුරු  සෙවීම අවශ්‍ය වුවද අභියෝග ස`දහා අවශ්‍ය වන්නේ ජය ගැනීමය. 
මෙම රැුකියා කරන්නා සහ වෘත්තිය කරන්නා පහසුවෙන් හ`දුනාගත හැක. රැුකියා කරන්නා අනුන් පිට වරද පටවමින්, වැඩ කල් දමමින්, නීති රෙගුලාසි, චක‍්‍රලේඛන වලින් අදාල කාර්යය කිරීමට නොහැකි ආකාරය සොයයි. වෘත්තිකයා අවශ්‍ය කාර්යය සිදු කිරීමට ගත හැකි ක‍්‍රියා මාර්ග සොයයි. සුහදශීලී බවක් පෙන්වයි. මොවුන්ට ලාභ ලබන,නොලබන  ඕනෑම සේවයක් කල හැක.  පෞද්ගලික අංශයේ වෘත්තිකයන් ඉතා ඉක්මනින් ඉහල තනතුරු ස`දහා පියමන් කරයි. රැුකියා කරන්නන් කෙටි කලකින් තම රැුකියාව හැර යයි. එක්තරා ඇ`ග`ඵම් ආයතනයක කම්කරු සේවයට පැමිණි සේවකයෙකු කෙටි කලක් තුල වැඩ පරීක්ෂක තනතුර දක්වා උසස් වීම් ලැබී තිබූ අතර ආයතන ප‍්‍රධානියා පැවසුවේ ඊල`ග උසස්වීම ස`දහාද ඔහු ගේ නම නිර්දේශ වී ඇති බවයි. එකම රටක, එකම ප‍්‍රදේශයක, එකම පවුලක ඉපදුනද එක සිදුවීමකට විවිධ චර්යා හැසිරීම් රටා දක්වන්නේ පුද්ගලයින් විසින් ගොඩ නගාගත් ආකල්ප නිසාය. බුදුදහමට අනුව කර්මය විපාක දීමය. කර්මය සහ ආකල්ප ගොඩ නැගීම අතර සහසම්බන්ධතාවය පැහැදිලි කිරීම කෙටි ලිපියකින් කල නොහැක. 
කෙසේ වෙතත් රටක්, ජාතියක් දියුණු කිරීමට පුද්ගල සංවර්ධනය ස`දහා ආකල්පමය වෙනසක් ඇති කිරීමට ජාතික වැඩ පිළිවෙලක් අවශ්‍යය. මෑත ලංකා ඉතිහාසයේ  ආකල්පමය වෙනසක් ඇතිවීමෙන් සිදුවූ හො`දම නිදර්ශනය ත‍්‍රස්තවාය ජය ගැනීමයි. පරාජය කල නොහැකි ලෝකයේ ප‍්‍රබලතම ත‍්‍රස්තවාදී සංවාධානය ලෙස නම් කර තිබූ දශක තුනක් තිස්සේ රටේ ආර්ථිකය විනාශ කරමින්, සිවිල් ජනතාව ඝාතනය කල එල්.ටී.ටී.ඊ. සංවිධානය වසර තුනක් වැනි කෙටි කලකින් ශ‍්‍රී ලංකා හමුදාව අතින් පරාජය වීය. එදා ජාත්‍යන්තරය පැතිරූ ආකල්පය වන පරාජය කල නොහැකි ලෝකයේ අංක එකේ ත‍්‍රස්තවාදී සංවිධානය යන සංකල්පය ශ‍්‍රී ලංකා හමුදාවන්ද රටේ පාලකයන්ද පිළි ගත්තේ නම් මේ වන විටද යුද්ධය පැවතෙනු ඇත. එම ආකල්පය මත සටන් කිරීමේදී සිදු වන්නනේ පහරදීමේදී ආරක්ෂාවීම මිස  පසු පස හඹා ගොස් පහරදීම නොවේ.  එදා ජාත්‍යන්තරය පැවසූ ලොව ප‍්‍රබලතම ත‍්‍රස්තවාදී සංවිධාන එල්.ටී.ටී.ඊ සංවිධානය නම් එය පරාජය කල අප ශ‍්‍රී ලංකා හමුදාව අද ලොව අංක එකේ රාජ්‍ය හමුදාව බවට ජාත්‍යන්තරයද පිළිගත යුතුය. එවැනි ප‍්‍රකාශයන්ගෙන් තම රාජ්‍යයන්ට හිමිවන  අවමානය  නිසා  ජයග‍්‍රහනයට සුභ පැතීම වෙනුවට ජයග‍්‍රහනයේ අභිමානය නැති කිරීමට වෙනත් ප‍්‍රකාශ, ක‍්‍රියා මාග_ ගැනීම සාමාන්‍ය ස්වභාවයයි. එසේ කිරීමට හේතුව එම රටවල, අභිමානය නැතිවීම වැලැක්වීමයි.
වෙනත් රටවල් ආකල්පමය වෙනසක් ඇති කරන්නේ තම රට හෝ ජාතිය ගොඩනගා ගැනීම වෙනුවෙනි. ඒ වෙනුවට රටේ ජාතියේ පැවැත්ම පසෙකලා තමාගේ පැවැත්ම උදෙසා යම් ප‍්‍රකාශ කිරීමෙන් රටේ ආකල්ප වෙනස් කිරීමට ගන්නා උත්සාහයන් අප රටේ දකින්නට ඇත.  වගකිව  යුතු  නිලධාරියෙකු යම් ප‍්‍රකාශයක් කල විට එය විවිධ මාධ්‍යන් තුලින් ප‍්‍රසිද්ධියට පත්වේ. එම`ගින් එම කරුණු සිවිල් ජනතාව අතර සාකච්ඡුාවට හා විශ්වාසයට බ`දුන් වේ. එම වගකිව යුත්තා ප‍්‍රකාශයක් සිදුකල විට එහි සත්‍ය අසත්‍යතාවය මැන බැලීමකින් තොරව මාධ්‍ය ප‍්‍රසිද්ධිය ලබා දීම සාමාන්‍ය  ස්වභාවයයි. එයට හේතුව මාධ්‍යය ඔහුගේ හෝ ඇයගේ වෘත්තීය ගරුත්වය කෙරෙහි තබන විශ්වාසයයි. එම විශ්වාසය බි`ද දැමෙන ප‍්‍රකාශ රටක අනාගතයට තර්ජනයකි. මෙවැන පුද්ගලයින් ස`දහා ආකල්පමය වෙනසක් ඇති කිරීම අත්‍යවශ්‍ය වේ. මක්නිසාදයත් ආකල්ප මැනීම ස`දහා (නිවැරදි*මිණුම් ක‍්‍රමයක් තවමත් සොයා ගෙන නොමැති නිසාත් ආකල්ප නිසා සිදුවන සමාජ අපගමනය එකවර සමාජයට නොපෙණෙන නිසාත්ය. 
මෙම ආකල්ප වෙනස ඇති කිරීමට විවිධ ක‍්‍රම ඇත. ලංකාවේද විශාල පිරිවැයක් දරා කෑම බීම සහිතව සීත කල දේශන ශාලාවක ”ධනාත්මක චින්තන” ශැි ෂ ජ්බ ාද ”ආකල්ප වෙනසක් ඇති කිරීම” ”සිතුවිල්ලේ බලය” ”සාර්ථක දිවියට ම`ග” යන මැයෙන් කන්ඩායමක් රැුස්කොට පවත්වන එක් දින දේශන සම්ප‍්‍රදායක් ඇත. මෙයද මුලාවකි. එක් දිනකින් ආකල්පමය වෙනසක් කිරීමට නොහැක. කල හැක්කේ හ`දුන්වාදීමක් පමණකි. මේ ස`දහා දින ගණනාවක වැඩ සටහනක් පසු විපරම්ද සහිතව යම්කිසි නිශ්චිත කාල සීමාවක් තුල සිදු විය යුතුය. මෙම වැඩ සටහන් තුලින් ධනාත්මකව බල ගැන්වෙන්නේ වන්නේත් ආර්ථිකව ශක්තිමත් වන්නේද බොහෝවිට දේශකයා පමණි. මෙම දේශකයන් සතුව ඇත්තේ විදේශීය අනුකරණය කරන ලද පරිඝනක දර්ශනය. අප රටේ ජීවිතය සාර්ථක කරගත් චරිත ආදර්ශ නැත. බොහෝ දේශකයන් සතුව ඇත්තේ ආබාධිත වූ පුද්ගලයින් ජීවිතය ජයගත් දර්ශනය.
ආබාධිතවූ අයෙක් ජීවිතය ජය ගැනීම සහ ආබාධිත නොවන අයෙක් ජීවිතය ජය ගැනීමේදී ක‍්‍රියා කල යුතු ආකාර දෙකකි. ආබාධිත වූ පුද්ගලයා තම ආබාධිත තත්වය අභියෝගයට ගනිමින් ගොඩනැගීමේදී අබාධිත තත්වය පදනම් කොට ඔහු තම ජීවිතය ගොඩ ගනී. මෙවැනි ව්‍යාපාරික කන්ඩායම් ලංකාවේ අසරණ ජනතතාව නොමග යවමින්  ජාවාරම් කරති. මොවුන් ගේ මෙම දේශන ශෛලිය අනුකරණය කරන නවක දේශකවරුන්ද දැන් බිහිවෙමින් ඇත. මේ ස`දහා රාජ්‍ය මැදිහත් වීමෙන් මේ පිළිබ`ද ප‍්‍රවීනයන් තෝරා ඒ අතර සිටින රැුකියාවක් ලෙස කටයුතු කරන්නන් වෙන් කොට වෘත්තිකයන් තෝරා ගෙන ජාතික වැඩ පිළිවෙලක් සැකසීම කාලීන අවශ්‍යතාවයකි.   (26/05/2013)

No comments:

Post a Comment